czwartek, listopada 2

Sweterek mój ulubiony

Oto mój ulubiony sweter, który powstał wiosną, a teraz chętnie nosiłabym go bez przerwy. I tylko rozsądek i strach, że szybko się zniszczy powstrzymują mnie od tego :)


Sweterek powstał na podstawie wzoru Breathing Space i jak sama nazwa wskazuje, dzięki dobieraniu oczek po skosie na linii biustu, powstaje ładnie wyprofilowany kształt :)


Początkowo, robiąc dokładnie według wzoru, zarówno z przodu, jak i z tyłu dobierałam tyle samo oczek. I choć na zdjęciach innych swetrów wszystko było ok., to lekko przerażona falbanką, jaka pojawiła się z tyłu sweterka, sprułam całą skośną część i tym razem dobrałam na tyle dokładnie o połowę mniej oczek, niż z przodu. Wszystko się wygładziło, a i rzędy do przerabiania zrobiły się znacznie krótsze. Na poniższym zdjęciu widać wersję pierwszą.


Prucie, jak wiadomo jest elementem dziergania i nie mogłam się obejść bez niego nawet na sam koniec. Podobnie jak w tym swetrze, już po wykończeniu dołu, zabrakło mi ciemniejszej włóczki na dokończenie jednego rękawa. Musiałam więc zapożyczyć nitkę z dołu i prując na bieżąco dokończyłam rękaw. Ostatecznie sama długość wszystkich elementów wyszła idealnie zgodnie z moimi preferencjami. Pozostało mi za to pół motka włóczki jaśniejszej.


Jeszcze parę słów na temat włóczki. Użyłam ręcznie farbowanej Mirelli Włóczek Warmii, w pięknych kolorach - Morskie Oko i Poranna Mgła. Kolory doskonale się dopełniają. Sama włóczka to typowa merynosowa nitka, która początkowo trochę się mechaci. Ale po kilku praniach, po oczyszczeniu dzianiny z kuleczek widzę, że proces mechacenia się zatrzymał. Dzianina jest gładka i mięsista :)




Czy ja już pisałam, że mam słabość do swetrów w paski? :D

Dane techniczne:
wzór "Breathing Space" autorstwa Veery Välimäki, dostępny w języku angielskim,
włóczka Mirella Włóczek Warmii, 100% wełny merino, 400m/100g, 3 motki w kolorze Morskie Oko i 1,5 motka w kolorze Poranna Mgła,
druty drewniane KnitPro nr 3,5.

8 komentarzy:

  1. Cudny, Kasiu! Przepiękny! Wyglądasz obłędnie! ♥
    Pasiaczki rządzą! :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, nie ma to jak paski. Bez nich świat byłby nudny :D Dzięki :)

      Usuń
  2. Bardzo ładny! Też jestem w trakcie robienia swetra, ale mój będzie bardzo prosty i rozpinany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To trzymam kciuki za Twój sweterek, żeby się udał doskonale. To nic, że prosty, proste też są fajne, zwłaszcza, jak się zrobi samemu :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć
    Przepiękny ten wzór i śliczna włóczka. Nie dziwię się, że wybrałaś takie połączenie. Bardzo Ci w nim do twarzy :)
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu na moim skromnym blogu :) Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa:)

      Usuń
    2. Będę często wracać :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz:)