wtorek, maja 28

Jak uszyć kieszeń w torebce - tutorial

Dziś pokażę, w jaki sposób uszyć w torebce kieszonkę zapinaną na suwak. Jest to dość prosta czynność, jednak wiele początkujących osób ma z nią problemy. Przedstawię czynności krok po kroku na podstawie wykonanej niedawno torebki.


Zaczęłam od przygotowania tej części podszewki, w której umieszczona będzie kieszeń (element w niebieski wzorek). Wycięłam też odpowiedniej wielkości kawałek na kieszonkę (żółty). Wielkość kieszonki jest dowolna, taka, jaka mi pasuje, wycięłam ją ze złożonego na pół materiału. Miejsce złożenia materiału wypada na dolnej krawędzi planowanej kieszonki. Teraz ważny moment, oba elementy należy podkleić flizeliną w miejscu wszycia suwaka. U mnie niebieska część jest podklejona w całości, a żółta w górnej części. Podszewka w zasadzie nie wymaga podklejania w całości, w tym wypadku uznałam, że wolę, aby ten element był sztywniejszy.


Spięłam obie części prawą stroną do prawej. Zmierzyłam suwak i narysowałam sobie prostokąt, trochę szerszy od grubości ząbków suwaka i o takiej długości, żeby był krótszy od suwaka o 4 - 5 cm. Teraz należy zszyć obie warstwy dokładnie i precyzyjnie po narysowanych liniach, zachowując kąty proste. Od precyzji tego etapu zależy późniejszy wygląd wlotu kieszeni.


Rozcięłam powstały prostokąt. Nacięłam z długości ostrymi nożyczkami, dokładnie do rogów docinam potem ostrożnie prujką, uważając, żeby nie rozciąć szwów.


Wlot kieszeni jest już praktycznie gotowy. Element kieszonki trzeba jedynie przeciągnąć na lewą stronę ...



... i zaprasować.


Zostało wszycie suwaka - przypięłam go wkoło szpilkami do wlotu suwaka i przestębnowałam ostrożnie na samej krawędzi materiału. W tym etapie trzeba zwrócić uwagę, aby suwak układał się równo po środku wlotu. Trudność może sprawić wszywanie tuż obok zamka, trzeba go trochę odsunąć, pilnując, by rozsunięte taśmy suwaka nie rozjechały nam się od siebie. 



Ostatnia rzecz - kieszonkę złożyłam na pół i zszyłam wkoło po krawędziach. Gotowe:)


W ten sam sposób można oczywiście uszyć sobie kieszenie w elementach odzieży (w spodniach, czy sportowych bluzach). A tu uszyta tym sposobem kieszeń z innej mojej torebki.



9 komentarzy:

  1. O rany! To jest rzeczywiście proste :-) Dziękuję bardzo! Na pewno mi się przyda :-) Przejrzałam wszystkie posty i czekam na nowe :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przyda:) Taka świadomość dodaje zapału do działania;D

      Usuń
  2. Świetna instrukcja:). Z przyjemnością wypróbuję, gdy zabiorę się za szycie torebki:).

    OdpowiedzUsuń
  3. ...takiej łopatologii właśnie szukałam - dziękuję za przejrzysty tutorial, już go wykorzystałam i kieszeń zrobiłam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie znalazłam Twój sposób na kieszonkę z zamkiem i spróbowałam:) Co prawda jeszcze nie na tyle fajnie, żeby się chwalić zdjęciami, ale powiedzmy, że nie jest to takie trudne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój opis się przydał, powodzenia:)

      Usuń
  5. W końcu znalazłam taką instrukcję, którą zrozumiałam☺ Dziękuję bardzo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)