czwartek, października 16

Mandarynkowa Maluka

Z cyklu zaległych letnich robótek - pierwsza w moim chustowym dorobku Maluka.








Wykonana według darmowego wzoru dostępnego na Ravelry.
Pierwsze, co zachwyciło mnie w tym wzorze, to sposób wykonania. Najpierw wykonuje się wzdłuż ozdobną plisę brzegu, następnie wypełnia jakby środek rzędami skróconymi. Bardzo mi to odpowiada, chusta przez to otrzymuje optymalny kształt do idealnego układania się na szyi.
Drugi powód do zachwytu, to sam wzorek ażuru, który początkowo wydaje się skomplikowany, a po kilku powtórzeniach robi się go z pamięci i idzie to bardzo szybko.
To, co wprawiło mnie w prawdziwe zdumienie, to rozmiar chusty. Po moich poprzednich olbrzymach podchodzących wielkością pod rozmiar pledu, Maluka wydała mi się po prostu malutka, jak chusteczka do nosa:) I w zasadzie jest taką mniejszą chustą, w rozmiarze po angielsku zwanym Shawlette (w przeciwieństwie do pełnowymiarowych chust zwanych Shawl). Po zblokowaniu okazało się, że jest wystarczająco duża, by mogła zastąpić dość duży szalik.

A tu moja kocia pomocnica, widać, jak się musiała napracować, żeby Maluka naprawdę porządnie się zblokowała:)


Dane techniczne: wzór chusty Maluka dostępny za darmo na Ravelry. Włóczka: 70% wełny jagnięcej, 20% angory, 10% nylonu, niewiadomego pochodzenia, z odzysku, dość gruba i mięsista, druty nr 5.

***

Edit: musiałam zmienić skład włóczki, byłam przekonana, że to alpaka. Tak to jest, jak się coś pisze z pamięci. A to genialna, zwarta i mięsista włóczka jagnięca. Cudowna! Warto polować na wełny z recyklingu, za ułamek wartości można zdobyć włóczkę niespotykaną w masowej produkcji. 

13 komentarzy:

  1. Zrobiłaś Malukę! Wow! jestem pełna podziwu! Ja nie mogłam wzoru przetrawić :( Poległam totalnie, ale może to i lepiej, bo dziergam ścisło i wyszłaby pewnie bardzo malutka... A Ty dziergasz ścisło Kasiu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja początkowo też myślałam, że to za trudne, ale potem śmigałam z pamięci! Zupełnie łatwy okazał się ten wzór:)
      Co do ścisłości, to w sumie za bardzo nie wiem, bo nie mam porównania, ale wydaje mi się, że robię średnio w kierunku do ścisłego. Ale w tym wzorze to nie ważne, można dowolnie wydłużyć brzeg i wtedy chusta wyjdzie większa. Gdybyś się jednak przemogła Karolino, to służę pomocą:)

      Usuń
  2. Ja się nie porywam, bo robienie chusty w 2 kawałkach mnie chyba przerasta :-D
    szacun!
    i uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, zupełnie niepotrzebnie rezygnujesz! Chustę robi się w jednym kawałku, tyle, że dwuetapowo:) Najpierw robi się długiego węża z ażuru brzegowego, potem z brzegu nabiera się oczka i leci rzędy skrócone. Wcale nie trudne, na pewno dałabyś radę:) Ja lecę teraz podobną chustę według własnej koncepcji, na codzień takie dużo bardziej się sprawdzają, niż trójkątne. Bardzo ładnie układają się na ramionach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie umiem i kompletnie nie wiedziałabym od czego zacząć:)
    Z zachwytem podziwiam Twoje zdolności :)
    Pozdrawiam,
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam bardzo ładna chusta ,czy mogę liczyć na pomoc? zaczełam swoją Malukę ale nie moge poradzić sobie z nadaniem kształtu,tz,rzędy skrócone.
    .pozdrawiam Bogna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:) Pisz, z czym konkretnie masz problem, spróbuję pomóc.

      Usuń
    2. zrobiłam już bordiurę ,nabrałam 200 oczek,przerobiłam na prawo,2 rząd na lewo i zawiesiłam się na rzędach skróconych,nie wiem co dalej?

      Usuń
    3. To mamy tak: nabrać trzeba 200 oczek, po 100 umieścić marker. Prawa strona - wszystkie oczka prawe, lewa strona - wszystkie oczka lewe. W tym miejscu jesteś. To teraz jedziemy dalej:
      Rzędy skrócone:
      1.prawa strona - przerobić do markera, 2 o. prawe, 2 razem na prawo tak, żeby pierwsze było na wierzchu (ssk) i obrócić robótkę na lewą stronę (na lewym drucie zostawiamy te nieprzerobione oczka)
      2. lewa strona - przełożyć jedno oczko na prawy drut (nitkę z kłębka trzymamy z przodu robótki), o. lewe do markera, 2 o. lewe, przerobić dwa oczka razem na lewo, obrócić robótkę.
      3. Powtarzać wszystkie rzędy prawe - przełożyć pierwsze oczko trzymając nitkę z tyłu, przerobić oczka na prawo aż do miejsca poprzedniego obrotu, 2 o. prawe, dwa razem na prawo, obrót.
      4. Powtarzać wszystkie oczka jak w rz. 2, przełożyć 1 oczko, potem wszystkie na lewo aż do miejsca obrotu, 2 o. lewe, obrót.
      Na końcu: ostatni prawy rząd na prawo, ostatni lewy rząd na prawo i zamknąć wszystkie oczka.

      Mam nadzieję, że jasno to opisałam, gdyby jednak nie, to pytaj:)
      Powodzenia!

      Usuń
  6. Dziękuję bardzo ,czytając myślę ,że wiem o co chodzi ,ale to okaże się jak dzisiaj będę dziergać,,Raz jeszcze bardzo dziękuję za podzielenie się swoją i wiedzą i poświęcony czas,
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie,bardzo dziękuję raz jeszcze,UDAŁO SIĘ,zrobiłam według wskazówek .
    Faktycznie wyszła chusteczka ale bardzo urokliwa.
    Więc wielkie dzięki ,,,,
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)